یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خصوصی سازی با استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون امکان پذیر است

  • کد خبر: ۱۹۶۵۳۸
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
خصوصی سازی با استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون امکان پذیر است
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: عبور از بخش دولتی و حرکت به سمت خصوصی سازی یکی از راه های  آن استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و بخش تعاونی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در همایش تقدیر از تعاونی های برتر استان که امروز ۴ آذر ماه برگزار شد گفت: در کشور، موضوع تعاون در قانون اساسی به صورت جدی به آن توجه شده که به عنوان یک ظرفیت اساسی برای حل مسائل کشور و‌ راه حلی برای تمامی اقدامات ‌گسترده ای که کشور بر آن می تواند استوار باشد را داریم. متاسفانه هم ما مسئولین ظرفیت تعاون را جدی نگرفتیم و هم مردم از ظرفیت تعاون برای برون رفت از مشکلات استفاده نکرده اند. اگرچه حمایت های متعددی در بخش تعاون مصوب شد، اما ما ظرفیت های زیادی داریم ‌که از بخش تعاون باید استفاده شود.

به گفته نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: ما امروز در فرمایشات مقام معظم رهبری هم تاکید بر این داریم که سرمایه های خرد می تواند به عنوان یکی از مسیرهای برون رفت از مشکلات پیشرو در حوزه سرمایه گذاری باشد. نمیتوان امروز گفت ظرفیت تعاون یک ظرفیت دو پهلو است و در کنار محاسن آن معایبی هم دارد. هم نگاه قانون گذار و هم ظرفیت تعاون، ظرفیت بالایی است که می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.

وی افزود: ما در هر استانی شورای عالی به ریاست استاندار داریم  و این درخواست داریم که این جلسه باید به ریاست استاندار برگزار شود تا نتیجه آن در استفاده ظرفیت های تعاون در حوزه سرمایه گزاری و اشتغال دیده شود. اعلام امادگی داریم اگر نیاز به بحث های قانون گذاری باشد قانون پای کار است. 

وی با تاکید بر اینکه تعاون یک ظرفیت بی بدلیل است اضافه کرد: عبور از بخش دولتی و حرکت به سمت خصوصی سازی یکی از راه های  آن استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و بخش تعاونی است. بخش تعاون محاسنی دارد که در بخش خصوصی نیست که باید حمایت های قابل توجهی انجام شود.

پژمانفر با بیان اینکه روحیه کار تعاونی را در مردم کم داریم افزود: دربخش های مختلفی سرمایه‌هایی که نمی‌تواند توجیه اقتصادی داشته و این انرژی و سرمایه در مسیر هرز قرار می‌گیرد باید به آن توجه شود. امروز نمی‌توانیم تمام مسائل را با حمایت پیش ببریم. و راه آن هم استفاده  از ظرفیت های سرمایه ای است.

وی افزود: به عنوان نمونه اراضی کشاورزی ما به دلیل قانون ارث در حال از بین رفتن است و این برخلاف توجیه اقتصادی و کشاورزی است. در حوزه صنعت هم به این مشکلات است.
مسئولین و مردم باید هم‌گام شوند تا تعاون به عنوان یک فرهنگ تبدیل شود. امروز صنایع کوچک نمی‌توانند در مقابل قول های صنعتی دنیا دوام بیاورد. کار تعاونی در سراسر دنیا هم جواب خود را گرفته است. باید فرهنگ سازی در تعاون را از مدارس شروع کنیم تا نتیجه آن در جامعه دیده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->